La nit de dimecres saltava la notícia: Pedro Vicente, Regidor de Festes de l’Ajuntament anirà judici com investigat al jutjat de lo penal per una denúncia d’una veïna de Llíria. El jutge d’Instrucció de Llíria va arxivar el cas en primera instància, però davant el recurs de la denunciant, el jutge ha considerat oportú que passe al jutjat de lo penal de Paterna per fer noves proves i més testimonis.
Els fets jutjats varen ocórrer el 22 d’abril de 2017, quan Pedro Vicente era regidor encarregat de la Policia local de Llíria. «Tras las quejas reiteradas por el horario en la feria de abril de Llíria, el concejal ordenó a la policía local que detuvieran a esta vecina de Llíria. Según aparece el regidor dijo, de broma nada, te ordeno que la tiréis de allí o que la detengáis. Voy a pedir a la jefatura un informe de todos los que estáis de servicio esta noche. El horario de finalizar los actos es cuando lo dice el Concejal de Fiestas. El agente se negó a cumplir las ordenes» segons conclou l’escrit.
Uns fets pels quals es demana 1 any i 6 mesos de carcel o inhabilitació absoluta per 4 anys per càrrec públic pel regidor de festes, Pedro Vicente que està a l’espera de saber dia i hora de la seua compareixença davant el jutge.
A l’equip de Govern, a més de Pedro Vicente, l’alcalde, Manolo Civera també ha declarat com investigat davant una denúncia de Reme Mazzolari, portaveu del PP a l’Ajuntament de Llíria, per vulnerar el seu dret a la documentació, tal com va informar LaveudeLlíria.
Paco Gorrea, Secretari General del PSOE de Llíria, ha manifestat el seu recolzament a Pedro Vicente: «recolzem totalment al nostre regidor davant el que entenem és una mostra més de la judicialització que pretén fer l’oposició de la política municipal en l’Ajuntament de Llíria. Sabem que darrere esta el Partit Popular i mes en concret la seua portaveu. Els fets denunciats són falsos i no hi ha cap prova que demostre el contrari. Ni tan sols la denunciant Mari Luz Navarro pot afirmar-ho amb rotunditat. Per descomptat no es tracta de cap procediment on es pose en dubte la seua llavor en l’ajuntament de Llíria ni la seua honestedat, les quals recalquem, són impecables. El regidor te tot el suport, tant de l’Executiva Municipal com la de País».
















