Segons explica el regidor de Mobilitat Sostenible de l’Ajuntament de Llíria, Paco García, “el pla d’accessos a les urbanitzacions de Llíria va completant-se. En esta ocasió s’ha materialitzat amb la repavimentació, pacificació del trànsit i incorporació d’un carril bici en el vial que interconnecta les urbanitzacions de Vall de Llíria, Edeta, Xelvaneta i Xelardo”.
A través d’un recorregut de prop d’1 quilòmetre, s’ha projectat un nou disseny de vial que té per objecte la millora de la seguretat viària a través de la repavimentació integral de la calçada, la col·locació de tres guals per a reduir la velocitat i pacificar el trànsit de vehicles, així com l’adaptació dels diversos passos de vianants existents, que es mantenen en la seua ubicació, però amb els seus respectius guals adaptats a cota de calçada i sense regruixos.
L’edil de Mobilitat Sostenible assenyala que, “el nou carril bici bidireccional tindrà 2,50 metres d’amplària, discorrerà segregat de la calçada, amb un espai de separació i amb elements de discriminació en diferents punts d’este, sent algun tram compartit per vianants i bicicletes”.
El projecte estava inclòs en el Pla d’Inversions de la legislatura 2023-27 per a les urbanitzacions de Llíria. En el mateix s’han realitzat diverses intervencions per a millorar la interconnexió i l’accessibilitat als nuclis residencials, com els executats en Jardí de Lauro i Puig i Lis, la ronda nord del Camí de Benissanó-Olocau que dona accés a l’Alt de Botigueta, Safareig, La Sima, el Secanet i Corral d’Albert. Així com els de l’accés a Corral Marquesa-Formidables, el Cabeço de l’Àguila i Montecollado.
Les obres han tingut una execució de tres mesos i ha comptat amb una inversió de 210.000 euros.
García destaca que “les millores en mobilitat urbana que s’estan duent a terme, tant en el casc urbà com a les urbanitzacions, generen espais segurs on el vehicle, els ciclistes i els vianants puguen conviure de manera segura i al mateix temps potenciar la mobilitat sostenible”.




















