L’Ajuntament de Llíria ha licitat la redacció dels projectes per a portar aigua potable a totes les urbanitzacions de la zona nord-oest, les quals s’enclaven en l’eix del Camí Vell de Chelva i comprenen els nuclis residencials de Sant Miquel, Montaragó, Montcati i Calabacín.
Segons explica la regidora del Cicle de l’Aigua i Urbanitzacions, Mª Cruz García, “Llíria continua avançant en la dotació de servicis a les urbanitzacions del terme municipal, en este cas, donant compliment al Pla d’Acció per a la Regularització de Proveïments d’Aigua Potable no inclosos actualment en la concessió municipal. Este pla va ser aprovat pel ple l’any 2022 i suposava una proposta pionera a Llíria per a les seues urbanitzacions que té visió de futur i que és flexible, ja que es pot anar adaptant la seua execució per fases”.
Esta nova proposta avança en la gestió del desenvolupament residencial i establix una calendarització d’actuacions per a fer dels nuclis de població situats fora del nucli urbà nous barris amb tots els servicis bàsics, en este cas el de l’aigua potable.
García ha destacat “el compromís de l’Ajuntament amb els veïns i veïnes de les urbanitzacions. Per això, en esta zona s’ha procedit a la millora de les infraestructures hidràuliques, primer amb la implantació d’una canalització general que discorre pel Camí Vell de Chelva i que ja ha executat el consistori amb una inversió pròxima al milió d’euros, i ara, amb el desenvolupament dels projectes específics per a crear la xarxa de subministrament interna en totes i cada una d’estes urbanitzacions”.
Amb una inversió de 2,8 milions d’euros, l’actuació donarà servici a unes 862 vivendes i una població potencial de 2.750 persones. L’Ajuntament té previst publicar en breu el projecte d’execució per a consulta pública pels veïns i propietaris de parcel·les, i una vegada aprovat definitivament, dur a terme la seua licitació, amb l’objectiu que l’any 2027 tots estos nuclis de població puguen tindre operatiu el subministrament d’aigua.
Estes inversions i desenvolupaments estan dins del pla de gestió que el Govern local s’ha dotat per als pròxims anys i que està donant una resposta directa i eficaç a les demandes veïnals que amb este mode d’actuar veuen correspostes.

















