La jugadora de la selecció espanyola femenina d’handbol Lara González va afirmar que arriben al Preolímpic de Llíria, que es disputa aquest cap de setmana, més rodades i adaptades a l’actual escenari que quan van disputar el Campionat d’Europa a la fi de l’any passat i va afegir que té plena confiança en l’equip i en la seua classificació per als Jocs Olímpics de Tòquio.
«L’Europeu de finals de 2020 no respon a la realitat. Encara que no vam estar al nostre nivell, va ser un torneig molt distorsionat per tota la crisi sanitària», va afegir González sobre el nové lloc d’Espanya en la competició europea en declaracions al Projecte FER.
Espanya, Suècia i l’Argentina s’enfrontaran entre elles aquest cap de setmana en el pavelló Pla de l’Arc de Llíria, on les dues primeres classificades accediran als Jocs de Tòquio. La teoria assenyala que les seleccions favorites són Espanya i Suècia.
La portera Silvia Navarro va assenyalar que hauran de mostrar-ho sobre la pista. «Assumim aqueix cartell, però hem de demostrar-lo amb fets. A més, hem de gestionar una doble pressió, la ser candidates al passaport olímpic i la de jugar a casa. Però crec que estem perfectament capacitades. Totes som conscients del que hi ha en joc», va explicar la jugadora valenciana.
Curiosament, l’esportista FER compleix anys, 42, el dia 20 de març, en plena celebració del torneig, i va afirmar que la classificació olímpica seria un dels millors regals de la seua vida».
En el cas que conquisten el bitllet, Navarro disputarà els seus tercers Jocs Olímpics (Londres 2012, Riu 2016) mentre que González disputarà els seus segons consecutius.
«Fa un any, quan ens van dir que el preolímpic es posposava, ens emportem una tremenda decepció. Feliçment, l’oportunitat torna a presentar-se. Encara que siga amb poca afició, la Comunitat Valenciana pot impulsar-nos cap a Tòquio. Jugar a casa, malgrat que siga amb les graderies semi buides, ha de ser un impuls anímic i emocional», va comentar González.
Finalment, en relació a la celebració dels Jocs, Navarro va expressar que, pel que respecta a ella li , no necessiten confirmació que se celebraran perquè està segura que serà així.
«Ara, només falta que, en pocs dies, complim amb el nostre deure i ens classifiquem. Som conscients que seran uns Jocs anòmals. Els esportistes serem els primers a lamentar-ho i patir-ho, però continuaran sent uns Jocs Olímpics, el màxim per a totes nosaltres», va concloure Navarro, per a qui Tòquio pot ser una fi de trajecte després d’un viatge tan llarg com reeixit.





















