
Amb motiu de les Festes de Sant Miquel, el Projecte Meravelles Llirianes ha celebrat la Festa de tancament d’este projecte que al llarg de l’any hi ha realitzat més de 42 actes, i en el qual han participat 700 músics, 17 comerços, 21 associacions, més de 4000 persones i 12.000 vots. Uns números que indiquen el nivell d’implicació d’este projecte de la societat civil de Llíria.
«Hem aconseguit el fonamental: la participació del poble, la conscienciació de tots, de gent vario pinta de tots els colors polítics i culturals. Al principi quan ho proposí em digueren que era un loco» ens conta del principi Joanvi Candel. Ara que es tanca el projecte fem balanç amb l’organitzador d’este projecte de turisme cultural.
«Un veí de la visita de santa Bàrbara em digué, pareix una festa del barri. Altra dona que vivia dalt dels banys àrabs em digué que era la primera vegada que entrava i que li havia encantat, o la Banda de Jubilats que era la primera vegada que tocaven a Sant Miquel i estaven emocionats. Això és el fonamental per mi d’este projecte. Això i la gent que he conegut i s’ha implicat», es sincera Candel.
Per este gestor turístic, el principal d’este projecte ha estat despertar «sentiments i emocions. En els banys àrabs, jo llegia en valencià, Otman en àrab i un violí ho envoltava tot. Va ser molt emocionant totes les cultures que han construït el nostre patrimoni al llarg dels segles, juntes» ens confessa.
Joanvi Candel ha volgut destacar no només el patrimoni cultural que atresora Llíria, sinó la importància de les emocions en este projecte, «hem descobert paratges naturals com la Concòrdia, o el carrer Lope de Vega amb les veïnes que feren la reproducció del Mosaic, d’això es tractava d’emocionar-se i divertir-se amb el turisme i patrimoni que compartim».
«També destacaria el rigor de les persones que han explicat cada tema, com Eugènia Torner o Toni llibrer, Paco Rozalen, Xavi Vidal, i tants altres fins a un total de 14 historiadors. I no ha cobrat ningú, ho han fet de forma voluntària i donant importància a la col·laboració entre la societat i els comerços, que han aportat més de 27.000 euros que haguera costat el projecte» explica orgullós Candel de la força de la Societat Civil edetana.
La Festa final del projecte Meravelles Llirianes serà el pròxim 12 de novembre amb la Cursa nocturna, i que passarà per les 7 Meravelles elegides pels veïns del municipi. En cada monument hi haurà un grup de música amenitzant el pas de la cursa.
I si vols saber quines són finalment les 7 Meravelles Llirianes, només queden un dia, fins diumenge que es lliuren els Premis. La Veu de Llíria, col·laboradora d’este projecte cultural et donarà complida informació de les finalistes com a Meravelles Llirianes.
















