El centre Multiusos de Llíria acollirà una xarrada sobre voluntariat forestal aquest dijous

El centre Multiusos de Llíria (carrer del Pla de l’Arc S/N) acollirà una xarrada sobre voluntariat forestal aquest pròxim dijous, 23 de juliol. Serà a les 10.30 hores. Qui desitge acudir deurà confirmar prèviament l’assistència en el correu antonio.perez@lliria.es o telefonant al 634977868.

Cal recordar que l’Ajuntament de Llíria ha posat en marxa aquest voluntariat ambiental per a la prevenció d’incendis forestals en el terme municipal. Aquest programa s’ha dut a terme amb la col·laboració de Creu Roja del Camp de Túria i l’Associació Podem. A més, compta també amb el suport de la Conselleria d’Agricultura i Transició Ecològica.

Aquesta iniciativa es desenvoluparà fins al mes d’octubre en la muntanya de la Concòrdia i a les urbanitzacions adjacents a terrenys forestals. Al ser un servei de voluntariat, no es rebrà prestació econòmica. No obstant això, l’Ajuntament de Llíria facilitarà aliments i beguda a les persones voluntàries.

Les accions de prevenció d’aquestes persones voluntàries consistiran en tasques de vigilància a peu per rutes establides de menys de 10km en jornades d’unes 6 hores, que recorreran els paratges més icònics de la Concòrdia.

La intenció és millorar la detecció primerenca d’incendis forestals, donant avís als serveis d’emergència en cas de ser necessari. Així mateix, es realitzaran campanyes informatives i de sensibilització sobre bones pràctiques per a agricultors, senderistes i residents de les urbanitzacions. A més, l’experiència es complementarà amb formació en matèries relacionades amb la prevenció d’incendis, medi ambient i primers auxilis.

Els participants han de comprometre’s a col·laborar un mínim de 10 dies en la prestació del servei, que podran triar segons la seua disponibilitat.

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest