El Clarín, la Unió, els Feos i els Litros formen una banda de més de 350 músics
La plaça de Bous de València va viure una jornada musical històrica. Una banda amb més de 350 músics –conformada per músics de la Banda Primitiva i la Unió Musical de Llíria i l’Harmònica i l’Artística de Bunyol – va realitzar un concert a tres bandes de pasdobles amb motiu de la commemoració de les Corts Valencianes. Va ser el primer acte de la nova Federació de Bandes Bunyol-Cullera-Llíria.
Amb una sonoritat magistral, els més de 350 músics van interpretar una selecció de huit pasdobles, interpretats per ordre cronològic. Pasdobles de sempre, com Valencia de Padilla, El tío Ramón de Salvà, Tercio de Quites de Talens o Lo Cant de Valencià de Sosa; amb què el solista de bombardí es va emportar una de les grans ovacions de la nit. La banda va estar dirigida pels directors de les quatre bandes valencianes, que van conduir la gran agrupació per torns.
L’acte va comptar amb la presència del president de les Corts Valencianes, Enric Morera; el Diputat en les Corts Paco García; els alcaldes de Llíria i Bunyol; i els representants de les quatre societats musicals. A més, el públic va omplir la mítica plaça de Bous de València; escenari dels triomfs més històrics de les quatre societats en el Certamen Internacional de València. Eixe escenari ha sigut testimoni de l’època daurada de la Primitiva amb el mestre Malato o el triomf amb 400 punts de la Unió Musical, en l’any del seu centenari.
Abans del concert, les quatre bandes van realitzar una desfilada des de la plaça de l’Ajuntament de València fins a la plaça de Bous. La Unió Musical de Llíria va ser l’encarregada d’obrir la cercavila, amb 90 músics; seguida per l’Harmònica de Bunyol amb 75; la Banda Primitiva de Llíria amb un centenar d’intèrprets; i, per últim, l’Artística de Bunyol, amb 68 músics.
Una jornada musical històrica que va unir a quatre històriques bandes de la Comunitat Valenciana. Quatre rivals musicals que ahir es van unir per compartir la passió per la música, en un acte que quedarà per al record.La plaça de Bous de València va viure el concert a tres bandes: una jornada musical històrica.
















